Basisboek data-driven marketing
Het boek dat marketeers, communicatie-specialisten en ondernemers thuis maakt in de kracht van data-gedreven werken
Bestel op ManagementboekWaarom dit boek?
Dit boek is bedoeld voor alle toekomstig professionals die data-driven willen worden. Of je marketeer, communicatiespecialist of ondernemer bent. Dit boek helpt je om met gebruik van data inzicht te krijgen in de prestaties, die te vertalen naar inzichten zodat je ervan kunt leren en op basis daarvan de marketinginspanningen te verbeteren. Elke keer dat dit gebeurt levert je nieuwe inzichten op. Met als uiteindelijke doel dat leren en optimaliseren integraal onderdeel worden van je werkwijze. Het boek vertelt studenten alles wat je als data-driven marketing- of communicatieprofessional moet weten. Van de ‘harde’ analysevaardigheden tot de ‘zachte’ skills die je moet hebben voor het omgaan met data. Van big data tot het communiceren van data en privacy. Dit boek poogt het hoger beroepsonderwijs data-savvy studenten te helpen afleveren waar het bedrijfsleven zo’n behoefte aan heeft.
-
1
Zeer gewild
Het studieboek helpt toekomstig marketing- en communicatieprofessionals data-gedreven te maken. Dit profiel is zeer gewild, bedrijven staan voor deze studenten in de rij.
-
2
Het complete plaatje
Belicht alle kanten van data: van ‘harde’ technieken tot het ‘zachte’ hoe ga je om met data. Hoe je data waardevol inzet, maar ook wat het niet goed kan. Van strategie tot metrics, communicatie en big data.
-
3
Inhoudelijk en toegankelijk
Gebaseerd op wetenschappelijke literatuur vanuit meerdere vakgebieden. Desondanks erg praktisch toepasbaar dankzij de vele voorbeelden en toegankelijke schrijfwijze.
De inhoud
In vogelvlucht langs de hoofdstukken van het boek
Basisboek data-driven marketing is marktleider voor het toepassen van data in het hoger onderwijs
Het studieboek dat toekomstig marketeers, communicatie-specialisten en ondernemers thuis maakt in de kracht van data-gedreven werken
Basisboek data driven marketing is gericht op communicatie- en marketinggerichte opleidingen in het hoger onderwijs, zoals Commerciële Economie, Communicatie en Small business & retail management.
Ingezet door onder meer deze onderwijsinstellingen
Vraag een docentenexemplaar aan
Docenten kunnen gratis een docentenexemplaar aanvragen om te beoordelen of het boek kan worden toegepast in de les. Vul hiervoor je persoonsgegevens en gegevens van de opleiding in.
Meer social proof
Genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs
De eerste druk was de runner-up voor de Marketing Literatuurprijs 2018 voor het beste studieboek van Platform Innovatie in Marketing!
Verplichte literatuur
Basisboek data-driven marketing is verplicht lesmateriaal voor NIMA A Online Marketing.
Uitgegeven door Noordhoff
Het boek is onderdeel van de serie Noordhoff Business, een reeks boeken voor professionals van de gerenommeerde uitgever Noordhoff.
Managementboek top 100
'Basisboek data-driven marketing' staat in de top 100 boeken van Managementboek.nl.
Genomineerd voor Marketing Talent
Tijdens de Dutch Marketing Awards in 2017 was Danny Oosterveer genomineerd voor Marketing Talent of the Year.
Boek van het kwartaal
De eerste druk is in het tweede kwartaal van 2019 verkozen tot 'Boek van het kwartaal' door het marketinginstituut NIMA.
Nieuw in de tweede druk
Van specialisme naar essentiële vaardigheid
De adoptie van data-gedreven marketing heeft de afgelopen jaren een vlucht genomen. Steeds meer organisaties omarmen het gedachtegoed van data-gedreven werken en zijn er van overtuigd dat ze door continu leren en optimaliseren sneller groeien en op lange termijn succesvoller zijn. Een situatie waar werken met data niet is voorbehouden aan business intelligence of analytics-experts, maar elke marketeer, communicatiespecialist en ondernemer data-gedreven werkt en zo betere beslissing maakt en zijn of haar prestaties optimaliseert. Om die kentering ook in de tweede druk van dit boek te belichamen, is de naam van het boek aangepast naar Basisboek Data-driven marketing.
Praktisch toepasbaar, statistiek en zachte vaardigheden
Evenals de eerste editie is het boek een brede afspiegeling van het gebruik van data: van metrics tot privacy, data-communicatie en optimalisatie. Nieuw is dat het boek meer aandacht besteed aan een sterke toepassing in de praktijk. Zowel vanuit de organisatie (Hoe word je een data-gedreven organisatie wordt? Wat vraagt dat van de cultuur en de mensen?) als vanuit de marketeer (Hoe pas je data-gedreven werken toe in je marketingwerkzaamheden?). Het boek bereikt dit aan de hand van voorbeelden, nieuwe modellen en stappenplannen. Naast analytische vaardigheden is er in de nieuwe druk ook aandacht voor de ‘zachte’ kant (hoe ga je om met data & metrics?) en statistiek.
Dit zeggen zij
Anderen zeggen dit over Basisboek data-driven marketing
Johan Smits
Docent Saxion Hogeschool
Tom van den Berg
Lead Online Conversie Specialist de Bijenkorf
Luuk Ros
Hoofdredacteur Marketingfacts