7 juli 2020 – Vanaf vandaag ligt het nieuwe boek van Danny Oosterveer, Data-bedreven marketing, in de digitale schappen. Het boek, dat uitgegeven wordt door Noordhoff Business, vertelt op een toegankelijke wijze wat je als marketeer of communicatie-specialist van data moet weten.
Bij alles wat we online doen ontstaat data. Het belangrijkste verschil tussen online en offline marketing is dat je online direct de beschikking hebt over directe feedback in de vorm van data. Toch doen de meeste marketeers en combinatieprofessionals maar weinig met die schat informatie. Terwijl je al met een klein beetje verstand van data veel betere beslissingen kunt nemen.
Data-bedreven marketing reikt professionals de kennis en vaardigheden aan om deze waardevolle data naar zinvolle inzichten te vertalen en daarmee hun marketinginspanningen te verbeteren.
“We leven in een dynamische wereld waar veranderingen elkaar steeds sneller opvolgen. Wat vandaag succesvol werkt, kan morgen verouderd zijn.”, aldus Oosterveer. “Hoe zorg je ervoor dat je toekomstbestendig bent? Door continu en optimaliseren te leren op basis van data! Zo blijf je met Data-bedreven marketing altijd in de pas lopen met waar je doelgroep zich bevindt en hoe je dit het beste kunt benaderen.”
Het boek vertelt je bovendien alles wat je als data-bedreven marketing- of communicatieprofessional moet weten. Van de ‘harde’ analysevaardigheden tot de ‘zachte’ skills die je moet hebben voor het omgaan met data. Van big data tot het communiceren van data en privacy. Deze uitgave sluit aan bij de actuele ontwikkelingen in het onlinemarketingvakgebied en bevat veel wetenschappelijke inzichten. Tegelijk biedt het praktische handvatten.
Laat je niet langer leiden door data, maar word data-bedreven!
Over de auteur
Danny Oosterveer is een gepassioneerd data-bedreven marketeer. Als consultant adviseert hij bedrijven over de inzet van online marketing. Bovendien is hij actief als spreker op congressen en evenementen en verzorgt hij trainingen en workshops. In Data-bedreven marketing – en zijn andere werk – toont Oosterveer zich een actief voorvechter van het toepassen van data en continue optimalisatie door marketing- en communicatieprofessionals. Eerder schreef hij het studieboek Digital Analytics, uitgegeven door Noordhoff. Dit boek werd runner-up van de Marketingliteratuurprijs voor het beste studieboek van 2018 en is door het gerenommeerde NIMA verkozen tot Boek van het kwartaal in het tweede kwartaal van 2019. Oosterveer was van 2012 tot en met 2015 hoofdredacteur van het toonaangevende Marketingfacts Jaarboek. Sindsdien schrijft hij nog elk jaar als expert mee. Ook is hij is coauteur van het studieboek Social Media Management.
Over Noordhoff Business
Noordhoff Business heeft als missie om nieuwsgierige professionals te stimuleren om de wereld achter hun werk te blijven ontdekken. Juist ook buiten een studieomgeving. Deze boeken bieden nieuwe perspectieven op gevestigde onderwerpen zoals leiderschap en innovatie, en bieden de lezer een combinatie van solide kennis en praktisch toepasbare handvatten. Zowel binnen hun vakgebied als op het vlak van persoonlijke ontwikkeling.