Een lezing over data-gedreven marketing?
Spreker over data-gedreven marketing voor je evenement of workshopEen lezing over data-gedreven marketing?
Spreker over data-gedreven marketing
Bij alles wat we online doen ontstaat data, en ook onze ‘echte’ wereld wordt steeds meer gedigitaliseerd. Al deze data die hierbij ontstaat is een potentiële goudmijn. Data-gedreven organisaties maken betere beslissingen (bron: PwC) en kennen een betere ROI (bron: McKinsey). Desalniettemin wordt het nog maar weinig toegepast door marketeers en communicatie-professionals. Daar wil ik verandering in brengen. Daarom heb ik Data-bedreven marketing geschreven en geef ik lezingen over data-gedreven marketing.
De kern
Als spreker en docent vertel ik graag op jouw evenement, inspiratie-sessie of congres over data-gedreven marketing. Vaak vertel ik over het belang en de urgentie van data-gedreven marketing in een snel veranderende wereld. En over wat het betekent om data-gedreven te werken en het belang van de juiste cultuur om te kunnen leren en optimaliseren op basis van data.
Toegankelijk
Over data wordt best vaak ingewikkeld gedaan. Kenmerkend voor mijn verhaal is dat data voor een grote doelgroep toegankelijk maak, door geen ‘bullshit bingo’ te gebruiken, praktische voorbeelden en door het hands-on te maken zodat deelnemers het direct in de praktijk kunnen brengen. Daarnaast maak ik duidelijk wat je als marketeer, communicatiespecialist of ondernemer van data moet weten. Marketeers zijn geen (data)-analisten, maar met de juiste kennis op zak kun je wel veel betere beslissingen maken, heb je betere verwachtingen van wat data wel en niet kan en kun je beter communiceren met experts.
Het complete plaatje
De onderwerpen die verder aan bod komen pas ik aan aan de vraag. Ik krijg vaak de vraag naar het bepalen van de juiste metrics en uitleg over attributie. Ik kan echter het hele speelveld bespreken. Van de ‘harde’ analysevaardigheden tot de ‘zachte’ skills die je moet hebben voor het omgaan met data. Van het communiceren van data, optimalisatie, strategie en privacy tot big data en marketing automation.
Informatief of inspiratie
Afhankelijk van de wens van het bedrijfsevent of het doel van de workshop, kiezen we voor de juiste mix tussen informatief en inspiratie. Daarnaast is het altijd mijn doel om data-gedreven marketing laagdrempelig te maken en te zorgen dat deelnemers geïnspireerd zijn om er zelf mee aan de slag te gaan.